2013. április 11., csütörtök

Új tavasz- új pipik

Végre egy igazán szép nap, hogy írjak keveset a helyzetünkről.
Bár a cím kellemes híreket közlő, azért van az örömben üröm is jócskán :(
A tavalyi kotlósunk ugyanis március elején azt gondolta, ő már csak ráül a tojáskákra, és kikelti őket. Egész végig kinn volt az ólban, őrizte a tojásokat, amiből végül 13 lett, kaptunk anyuéktól és Marcsitól is, hogy nagyobb csirkéink is legyenek.
Reméltük, mire jönnek a pipik, jön a jó idő is, hát mint tudjuk, nem így történt. 21-én kezdtek kikelni a pipik, és mikor megláttam az icipici pipikét az anyja alatt, felkaptam ládástól az egész garmadát, és behoztam a mosókonyhába őket.
Ott jó meleg volt, talán túlságosan is, mert második nap hajnalra a kotlósunk megmakkant, ahogy Marcsi mondaná.:( Szegény, mikor hajnalban megláttam, azt hittem csak szórakozik velem, de nem. Akkor felkeltettem Mayát, kiszedtük a két kispipit lámpa alá raktuk őket és a maradék tojásokat. kettő már meg volt törve, készültek kibújni, látszódtak ahogy mozognak benne a csibék.
A kotlósunk, mint kiderült tetves lett a melegben és elszívták a vérét, gyakori eset, mondta az orvos... hát asszem egy életre megjegyeztem.
A két kiscsibe még ki tudott kelni, de a többi tojásból nem lett semmi. én nem törögettem fel, nem volt kedvem döglött csibéket nézegetni, így is elég sokkot kaptam, a gyerekekkel  együtt.
A jó hír viszont, hogy van 4 pipink, kettő a mi kis picike tojásainkból, kettő pedig Marcsi szép nagy tojásaiból, nagyon bízom benne hogy lesz tyúk is, és nemcsak kakas :DDD
Egyelőre itt vannak benn velünk, ha az anyukájuk nem purcan ki, már szerintem kinn lennének, de hát ez van.
A hétvégén 3 hetesek lesznek. Az egyik hihetetlen nagyra nőtt, viccesen mutat a többi között.

Első nap, első jövevény

Kotlós nélkül

Az első napok

majdnem 3 hetesen

Udvaron a többiek




Bízom benne, hogy ők megmaradnak, és nem lesz bajuk. nagyon elevenek, reggel már a kis barna felrepült a doboz szélére, most már le is kell takarjam, ha nem akarom hogy a nyakuk törjön :)

Köszönöm Marcsi a sok szóbeli segítséget és buzdítást.


6 megjegyzés:

  1. Igazán nincs mit és sajnálom, hogy csak ennyien lettek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyosak, szurkolok nekik!

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Már egy éve vannak tyukjaim és szeretnék még hozzájuk 2 kispipit 9 hetesek most. A kérdésem az lenne össze lehet ereszteni a tyukjaimmal egy udvarba vagy ne kockáztassak.!,Irjatok lécives. Köszönöm .Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ritus, hát először mindenképp kerítsd el őket, a nagy udvaron belül, hogy lássák őket a nagyok, de bántani nem tudják őket. Mi is készítettünk egy ilyen nagyobb borító ketrecet. Aztán szép fokozatosan ki lehet próbálni összeengedni őket, de szerintem csak ha nagyobbak lesznek, az esély is is megvan hogy esetleg bántják először őket, de szerintem hozzászoknak. Nálunk is a kicsiket először kergették, még most is nehezen vannak egyben, de már nem folyton piszkálják őket.

      Törlés